Dagroutine in Quarantaine

Gepubliceerd op 29 maart 2020 om 17:58

N.a.v. mijn Instastories heb ik al een hoop vragen gehad hoe ik mijn dag indeel nu we thuiswerken. In principe niet anders dan normaal, alleen nu werk ik natuurlijk vanuit huis en scheelt het me reistijd (ongeveer 1,5 uur). Het is een vol schema maar ik geniet op hoog niveau van elk moment.

 

De ochtend

Ik sta altijd vroeg op, meestal tussen 5.00 en 6.00 uur. Zelfs als ik om 3.00 uur naar bed ga, want ik kan gewoon niet uitslapen. Als ik wakker word ga ik mediteren met een ochtendmeditatie met de app Insight Timer. Zo start ik de dag rustig op en leef ik meteen in het nu waardoor ik  gemotiveerd ben voor de hele dag.

Zodra ik op ben drink ik meteen 2 glazen water om mijn lichaam op gang te brengen. Heb ik ooit ergens gelezen en het werkt echt! In het begin lukte het me amper om 1 glas leeg te drinken maar het went. Ik voel me meteen wakker en een stuk fitter. En... Ik heb al meteen een deel van de 1,5 tot 2 liter water van de dag binnen. Ik vul namelijk een flesje met water en zorg over de hele dag dat ik minimaal 3 flesjes leegdrink.

 

Daarna is het tijd om de honden uit te laten, maar meestal doet mijn vriend dat. Dan volgt het ontbijt en dat doe ik vaak met muesli en yoghurt of met cracottes met kaas en jam en natuurlijk 2 kopjes mokka koffie. Dat laat ik een half uurtje zakken voordat ik begin met een yogasessie. Lekker even zen en alles stretchen!

Vervolgens kruip ik achter mijn laptop en start met mijn werk. Ik werk op de backoffice afdeling van een mobiele provider. Nu dus thuiswerken maar mis mijn collega's inmiddels wel!

 

De middag

Na het werk loop ik even een rondje met de honden en ga daarna sporten. Een uurtje per dag. Ik wissel dit elke dag af met cardio, hiit, dumbells, boksen en workouts van de trainer van Khloé Kardashian. Die zijn wel pittig, zeg! Maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. :)

Als het sporten erop zit ga ik aan de slag met mijn studie Lifecoach. Hier hoop ik eind van het jaar mijn eigen onderneming in gestart te zijn en kan echt niet wachten! We zijn thuis al bezig om een kamer tot mijn kantoor om te toveren. Excited!

 

Wanneer het studeren gebeurd is repeteer ik een paar keer per week een half uurtje (ik speel escornet bij een showband) want nu we in quarantaine zitten hebben we geen repetities meer en geen optredens meer in binnen- en buitenland. Zodra dat erop zit begin ik aan het eten. (Mensen die nog lekkere gezonde recepten kunnen aanbevelen: stuur me even een mailtje :))

De avond

's Avonds na het eten lopen we een stukje om het eten te laten zakken en de honden uit te laten. Afhankelijk van de dag (nu in quarantaine natuurlijk niet) heb ik een avondschema. Op dinsdag bijvoorbeeld repetitie en op woensdag sportschool. Maar nu we thuis zitten doe ik even een Instagram of Pinterest half uurtje om te engagen. Daarna zetten we een filmpje aan ofzo.  Soms bewerk ik nog foto's als ik een shoot heb gehad. (Ik fotografeer ook).

 

Het weekend

Eigenlijk hetzelfde als door de weeks maar dan zonder mijn backoffice werk en op een lager pitje. Ik ben iemand die niet kan ontspannen bij een film als ik weet dat ik nog dingen te doen heb dus die doe ik eerst. Studeren, bloggen en mijn Content Calendar (Voor jullie ook te koop, mail me even voor meer info!) om te kijken wat er op het programma staat. In het weekend plan ik alles meestal 2 tot 4 weken vooruit in en word het middels de app Later automatisch gepost. Daar heb ik dus geen omkijken naar, dat is wel fijn! Ik bedenk content en welke posts ik ga plaatsen met welke blogs. Die plan ik in Later in en daarna maak ik een weekmenu voor het avondeten voor de hele week. Ik ben echt iemand van lijstjes en planning want zonder structuur loop ik onrustig rond als een kip zonder kop. Tussen alle bedrijven door maak ik uiteraard tijd voor mijn vriend, familie en vrienden. :)

 

Voor jou

Heb je nu even een momentje niets te doen? Kijk even in mijn webshop want er staan zo veel leuke dingen in! Van 20% korting bij Adidas en casual kleding tot horloges, sportoutfits en leuke Instagram templates. Voor vragen kun je me altijd een mailtje sturen!

 

* Blijf binnen

* Drink 1,5 liter water per dag

* Begin de dag eens met meditatie en/of yoga, na een tijdje merk je echt verschil 

* Denk na over waar je dankbaar voor bent, daar heb je nu mooi wat meer tijd voor :)

* Doe minimaal 3 keer in de week een workout. Op Youtube is genoeg te vinden!

* Bel je familie en vrienden op om te kijken hoe het gaat en even lekker bij te kletsen

* Zoek de oude videobanden van vroeger eens uit of de foto's die ergens in een doos zitten (Wat je altijd uitstelde omdat je "geen tijd" had. Nu kun je er even lekker voor gaan zitten

* Geniet van elk moment en probeer positief te blijven

 

Stay Safe 

Liefs, Mies

 

*For English go to Bloglovin'


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.